MOKABS • Factum
Factum steht für zielgruppen- und anwenderInnen-orientierte Motiv- und Bedürfnisforschung. Der Schwerpunkt liegt auf Mobilität und sozialer Innovation.
Öffentlicher Verkehr, Verhaltensänderung, Vigilanz, Radfahren, Gehen, Verkehrssicherheit, IKT, Digitalisierung, Automatisierung, Autonomes Fahren, Mobilitätsbedürfnisse, Barrierefreiheit, Assistenzsysteme, Lebensqualität, Raumqualität, Haltestelle, Kampagne, Kinder, Jugendliche, SeniorInnen, Demenz, Multimodales Mobilitätsverhalten, Qualitative und quantitative Forschungsmethoden, Interviews, Fokusgruppen, Beobachtungen, Statistische Analysen, Literaturstudien
16605
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16605,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
Sponsor

German Federal Highway Institute (BAST)

Date
Category
Unprotected Road Users
About This Project

Around 27% of all motorcycle accidents in Austria occur in curves. In most cases, these are single accidents (about 70%). Numerous studies have shown that the conventional ABS has considerable potential for accident prevention and accident impact mitigation in motorcycles. No studies on the curve ABS are currently available. The aim of the project is to investigate the potential impact of the curve ABS on the accidents of motorcyclists and to investigate the acceptance of these systems by motorcyclists.